tisdag 19 februari 2013

Ja, här är vi fortfarande sjuka. Nela mår lite bättre idag och behövde inte ge henne näsdroppar, inhalera eller använda nässugen i natt. Skönt. Dessvärre har Summer blivit snorigare och sambon fått ont i halsen och hosta. Så antar att det kommer till mig med snart. Är det inte den ena, så är det den andra.
Summer kom på ett bra sätt så inte näsan rinner hela tiden ;)





På tal om något helt annat, så beställde jag hem en ny bok igår. Helena Askén - Moderslycka. En bok om förlossningsdepression. Om hur allt utåt kan verka så lätt, men vara så svårt. Hade svårt att hitta den, då den nästan var slut överallt. Men tillslut så. Nu väntar jag att den ska ligga i brevlådan.



"Jag ser allt det fina i min familj, men kan inte glädjas. Utåt agerar jag helt normalt. Läser sagor för barnen, tvättar vår tvätt. Men inuti är det bara tyst och kallt."

"Hela tiden dyker tanken upp; vad är det för fel på mig? Varför orkar jag inte som andra mammor?"




Nu gråter den lilla och brösten spänner, så får nog ta och ge henne lite mat. 



 

1 kommentar:

  1. Ja.. men det är väl så det är att vara mamma..? Att man inte känner sig på topp alltid.

    Usch stackars liten! Hoppas verkligen hon blir bättre snart.
    Styrkekram!

    SvaraRadera