onsdag 6 mars 2013

Solsken

Har haft strålande solsken idag med. Passade på att ta en riktig långpromenad på ca 13 km. Stannade till där sambon jobbar och pratade med honom lite. Sen en sväng till banken och öppnade ett sparkonto till Nela. Vidare och postade lite brev och köpte hem lite blommor, sen den lååånga rundan hem igen (alltså inte den vanliga "korta" vägen, utan runt om hela byn).
Det märks verkligen att det är bättre väder, jag har varit piggare och har haft mer energi. Man kan ju inte bli annat än glad när man känner att våren är på väg. :) Har även passat på att städa undan lite här hemma, tvättat och sorterat lite i köksskåpen.
En annan som varit glad och på strålande humör är Nela. Herreguuud vad hon har skrattat och jollrat idag.


Vi får se om Summer kommer hem i morgon eller på fredag. Hade tänkt åka in till stan och hitta ett par nya skor till mig och gå till frisören med henne.
Jag och sambon åkte för någon dag sen till familia och skulle hitta skor till mig. Slutade med att han kommer ut med ett par skor, åt asiatisk buffé och vi köpte kläder till Nela.
Varför är det alltid så? När man känner att man har lite pengar över och man bestämmer sig för att unna sig någonting, så hittar man inget? men när man inte har pengar eller tid, så hittar man alltid något?

Jaja. Nu ska det bebis och sambomysas och ätas Ben & Jerry´s :)


4 kommentarer:

  1. så söt å så fina kläder!

    SvaraRadera
  2. sv; Haha jo vi har massor av snö. Men jag bor ju i kalla norrland, till och med norrbotten :) Säger ofta till sambon att vi borde flytta söderut då jag verkligen avskyr vinter!

    SvaraRadera
  3. men herregud så söööt ! känns inte alls som samma Nela som jag träffade sist, så medveten nu ;O att det går så fort... hon lär väl ta första steget vid cirka halvåret, såsnabbt som hon utvecklas i nacke och rygg, haha ;)

    är diademet gammalt ? Har försökt hitta sånt till dopet men hittar inte någonstans ... jo ett på lindex i grälla färger.. ;O men nej tack !

    SvaraRadera