fredag 14 juni 2013

Bara vara

Oj, min dator har nog inte varit igång sen sist jag skrev här. Har haft fullt upp. När det är fint väder så sitter jag inte precis här.

Summers sommarlov har böjat nu. Ska bli riktigt skönt att vara hemma hela sommaren med barnen. Kom på för någon vecka sen att jag inte varit på stranden (och solat och badat) på 3 år. Verkligen illa.
Vill helst bara ta denna sommaren som den kommer, njuta och vara med flickorna så mycket som möjligt. Även ta mig tid att vara med flickorna var för sig. Summer har fått vara i bakgrunden lite nu när det varit så mycket med Nela. Hennes tänder (=sömnlösa nätter och en trött mamma), medicinering och sjukhusbesök. När Nela sover på dagarna så är det tyvärr mycket "måsten" som görs. Sen är Nela mindre och behöver tid med mig på ett annat sätt. Så jag ska ta en dag snart och vara en heldag med bara Summer.

Ammar bara Nela på nätterna nu. Har provat att ge henne välling ett par gånger får att se om hon sover bättre på det, men hon dricker bara lite och sen vill hon inte ha mer. Både provat godnatt-välling, majsvälling och olika märken, men nepp. Dricka från flaska är inget kul. Mysigare med bröstet. :)
Nela har även hittat ett nytt sätt att sova på - på magen!  Hon har aldrig velat vara på mage innan, men nu helt plötsligt ska det sovas där på. Och rullar runt gör hon hela tiden, från rygg till mage och mage till rygg. Nu är det slut på att ligga still ;)




Vi har fått det lite lugnare här hemma. Innan var det mycket tjafs, irritation och gnäll mellan mig och Summer. Jag har släppt lite på regler. Herregud, vad gör det om hon får en chokladbit på en tisdag? Eller två glassar på en dag? Vad gör det om hon inte städar på sitt rum varje kväll? Om hon så vill ha mössa eller vantar mitt i sommaren, så låter jag henne ha det. Hon inser väl att det blir varmt.
Det är verkligen inte så att hon får göra vad hon vill, regler finns fortfarande. Men "onödiga" regler har vi släppt på. Det är gladare miner från oss båda nu. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar