fredag 15 februari 2013

Många tankar

Det är mycket (men samtidigt ingenting) som händer hos oss just nu.
Ska äntligen börja gå och prata med psykolog om min depression. Känns så himla skönt, att jag äntligen tagit steget dit. Det skulle behövts för flera år sedan, men tyvärr kan man inte gå bakåt i tiden även om det skulle vara det bästa ibland,  nu gäller det bara att blicka framåt.

Nela har blivit dundersjuk. Var inne med henne på barnakuten i onsdags eftersom vi misstänkte att hon fått RS-viruset. Efter 5½ h så fick vi veta "att det kan vara RS eller en annan virusinfektion", men att dom inte ville ta prover eftersom hon inte hade tillräckligt med symtom för RS. Men eftersom dom hörde hennes rosslande så fick vi utskrivet Airomir som ska vidga luftrören på henne så hon kan andas bättre. Hon ska ha upp till 8 doser per dag. Dom sa även att vi skulle fortsätta ge koksaltlösning för att få bort/lätta snoret i näsan. Så länge hon äter, kissar och inte har feber så tyckte dom att vi kunde bli hemma.
Tyvärr tycker jag bara det blivit sämre. Hon rosslar jättemycket, har jättemycket slem och snor, och hostan är jättehemsk. Hon hostar så hon kipprar efter andan och tills hon kräker slem. Att behöva hålla fast henne samtidigt som hon gråter och trycka "masken" mot hennes mun och näsa i 20 andetag (10 åt gången), känns jättehemskt, och som en hel evighet.. samtidigt vet jag att det hjälper henne att andas bättre.
Men ja, känns ändå som att det blivit värre med henne. Igår och idag har hon typ sovit bort dagarna. Stackaren.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart så jag slipper oroa mig. Min lilla flicka.

Det är inte lätt att ta hand om ett sjukt spädbarn, en 4-åring, en valp, och ett hus ensam. Men man gör vad man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar