onsdag 27 februari 2013

Svartsjuka och dop

Att det skulle bli svartsjuka i huset när Nela kom var vi inställda på. Men vi trodde att det var Summer som skulle bli svartsjuk på Nela för att hon fick mycket tid nu i början. Men hon är inte alls svartsjuk. Snarare tvärt om. Hon är bara glad över att Nela är hos oss, hon vill hjälpa till och förstår att Nela behöver lite extra uppmärksamhet. Summer kan vara svartsjuk på mig och sambon om vi sitter och gosar i soffan. Då kommer hon och ska lägga sig emellan oss, vilket hon oftast får med. Mysigare om man är allihopa :)
Istället är det Kacper (hunden) som är svartsjuk. Så fort vi ska lägga Nela i sitt babygym så lägger han sig så nära som han får, eller så lägger han sig nära den som sitter med Nela på golvet. Gärna med hans huvud i våra knän. Så fort vi tar på oss ytterkläderna så tror han att han ska få följa med ut. Eller om vi sitter med Nela i knät i soffan, så sätter han sig och tittar på oss med ledsna valpögon.
Vi försöker givetvis ge tid åt bara honom med. Ibland går jag eller sambon ut med honom på runda utan barn och gör träningslekar i trädgården. Sen när barnen somnat brukar det bli mer gos med honom. Men han verkar inte riktigt nöja sig, knäppisen. :)


Är fortfarande sjuka. 4 eller 5e dagen som Summer har feber nu, att somna i soffan på dagen har blivit standard. Jag är genomförkyld och Sylwester hostar. Nela är betydligt mycket bättre, och NU känns det ändå som att det går åt rätt håll. Vi har mer energi än vad vi haft de andra dagarna (om man bortser från Summer då). Men fast vi är sjuka så har jag fått gjort en hel del gjort idag. Avbokade min tandläkartid denna veckan, beställde tid till veterinären så Kacper kan få sina vaccinationer och sitt pass, skrev ut papper så Nela kan få sitt pass, sen ringde jag och bokade tid till dopet.
Har bestämt mig för en dopsång och Thess, underbaraste, finaste Thess ska sjunga. Precis som hon gjorde på Summers dop. Är hur glad som helst :) 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar