söndag 17 mars 2013

Söndag

Vilken lat och gó söndag det varit idag. Gått runt i mjukiskläder, degat i soffan och varit sådär lagom sega hela dagen.

Har verkligen komplex över min kropp nu efter andra graviditeten. Brösten är i helt olika storlekar och det syns verkligen utanpå kläderna. Andra tänker säkert inte på det så mycket. Men jag stör mig hela tiden. Sen har jag inte fått bort magen ännu. Den är fortfarande bullig. Jag vet att det "bara" gått ca 13 veckor efter förlossningen. Men vill ha tillbaka min kropp. Börja hårdträna är inte riktigt min grej. Men börja äta ordentligt och nyttigt och träna ett par gånger i veckan som jag gjorde innan graviditeten med Nela kanske jag skulle börja med. Har så svårt att komma till skott bara. Svårare att träna med 2 barn hemma med.. (positiv jag är nu då, haha) Nä, men det ska gå, och jag SKA börja.

Mina barn är det finaste jag har!


... och tänk vad tiden går fort.. <3

2 kommentarer:

  1. börja träna känns nästan omöjligt... för mig iaf ;p maten är mycket lättare enl. mig, så börja där. jag har bytt ut allt mot mini - och lättprodukter. matlagningsgrädde, mjölk, smör, philadelphia, skinka istället för ost, äppelmos/sylt med bara mosade äpplen/bär istället för vanlig med massa socker, lättglassen istället för vanlig ( haha !;p ), oftast knäcke istället för sirapslimpor, mycket grönsaker i maten när jag gör ex köttfärssås eller gratänger, lightläsk istället för vanlig, potatis istället för pasta, blir mättare och kan äta större mängd för samma energiinnehåll... ehm.. kommer inte på så mycket mer nu... eller ja, keso, väldigt mättande och jättegott med bär eller kanel, mycket grönsaker på mackorna, paprika och liknande så blir de godare trots att brödet inte är det bästa ;)
    lightphiladelphian är supergod och man kan ta mycket mer än om man tar smör så knäckemackor blir riktigt festligt tack vare den, haha !

    SvaraRadera
  2. Känner samma sak. Har otroligt dålig självbild just nu efter graviditet. Min man påpekar hela tiden att det bott en bäbis där inne så man får ha hull :) han verkar inte lika bekymrad över mig själv o kroppen som jag :)

    SvaraRadera