torsdag 18 april 2013

Förberedelser inför dopet

När flickorna lagt sig igårkväll så satte jag mig och började vika dopskjortor. Eller dopklänningar är det ju. :) Vikt runt 20 nu, "bara" typ 10 kvar. Gör några extra ifall att någon blir förstörd eller så.

Vill ni veta hur man gör så har jag försöka ge er en beskrivning:

Först viker ni ut en servett. (Jag har använt mig av vanliga lunchservetter 33x33 cm)


sen viker ni in alla hörn mot mitten...


vänder på servetten och viker in alla hörn mot mitten igen.. 

sen "delar" ni glipan som blir och viker den..

sen vänder ni servetten igen, och viker in hörnen mot mitten..


då kommer det se ut såhär...

sen viker ni i mitten så blir det som en skjorta.


Sen är det bara att vika en servett på mitten och stoppa in i skjortan så det blir som en klänning istället.
Jag har gjort en rosett som jag limmat på för att göra den lite finare med. :)


Så nu ska jag fortsätta vika medans Nela sover. Ska passa på att leta lite musik att ha till Polen med. 16 h i bil utan bra musik går inte. ;)
I eftermiddag blir det nog öppna förskolan med flickorna. vem vet, jag kanske hittar ngt mer på loppisen? ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar