onsdag 24 april 2013

Planering

Har fått gjort en hel del idag.
Nela vaknade bara någon minut efter sambon gått till jobbet i morse vid sju. Så sen dess har jag ringt några viktiga samtal, plockat i ordning och prästen har varit här.
Nela somnade inte förens vid tolv (alltså nästan 5 h utan sömn) , så nu sover hon nog gott ett tag till. :) Jag ska passa på att städa i Summers rum och ringa några viktiga samtal till. Sen blir det lite bebismys innan det är dax för föräldramöte på dagis ikväll.


Tänk att Nela blir 4 månader på fredag. Det har gått så himla snabbt. Det känns som igår vi låg på förlossningen och jag fick henne i famnen, samtidigt som det känns som att hon alltid funnits med oss. Helt galet! :)

Vi har börjat ge henne lite "smakisar". Hon har fått några skedar gröt ett par kvällar i rad nu. Hon gillar verkligen det och gapar efter mer. Men vi börjar succesivt och utökar mer om någon vecka eller så. Kanske att vi gör egen morotspuré, majspuré och potatispuré som hon med får smaka nu innan vi åker till Polen. Vi får se. Verkligen kul att hon gillar det, och att hon är så intresserad. Det trodde jag faktiskt inte. Men vi vill inte börja för mkt nu innan vi åker. När vi är hos sambons föräldrar så blir det nog inte att hon smakar på ngt. Eller möjligtvis att vi tar med härifrån isåfall, så hon inte "glömmer"och så vi får börja om från början när vi kommer tillbaka.
Sa först att vi inte skulle ge henne förens vi kom hem igen (när hon är ca 5 månader), men kunde inte låta bli. Hon är ju så stor nu! :) och även om jag tycker att det är jättemysigt att amma, så vill jag sluta amma när hon är 6-7 månader. Då känns det liksom som att hon är för stor för att ammas, iaf på dagen. Så därför vill vi börja redan nu med "smakisar", så hon äter någolunda bra när hon är 6-7 månader. Och så länge hon är intresserad av att smaka på mat så som hon varit dessa dagarna, så är hon nog amningsfri på dagarna när hon är 6-7 månader. :)
Min lilla flicka har blivit så stor. Hon är ingen nyfödd längre. Nu är hon en stor bebis :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar