torsdag 18 juli 2013

Febrigt

Vaknade runt fem i morse av Nela. La henne brevid oss i hopp om att hon skulle somna om en stund till och kännde då hur varm hon var. 39.5 i temp. Stackars. Var bara att ta upp henne och ge henne lite alvedon. Vid hav sju somnade hon (och jag) om en timma, men sen dess har hon bara sovit i 10-minuters perioder hela dagen, MAX en halvtimma totalt.
Hon har varit helt matt och bara velat vara uppe i famnen hela dagen. Har blivit jätteledsen om jag lagt, eller satt ner henne på golvet. Sen har hon bara somnat på mitt bröst. Inte velat sova i sängen alls. Hon har ätit och druckit hyffsat bra idag ändå. Men att se henne så matt och orkeslös är jobbigt.
Jag tror och hoppas att det är tänderna som spökar. Skulle vara helt fel tidpunkt att bli sjuk på eftersom sambons bror och hans familj kommer på besök från Polen i helgen.
Men tror som sagt det är tänderna. Hon är inte förkyld eller verkar ha ont någonstans.
Om man bara fick chans att titta efter i munnen på henne..

Min ändrade kost går fortfarande bra. Har inte rört godis/sötsaker/glass eller skräpmat på ca 2 veckor nu. Är riktigt stolt över mig själv. Kan erkänna att jag varit nära vårt godisskåp ett par gånger. Idag fick jag riktigt sötsug när jag mestadels satt i soffan med Nela, kännde att jag var "tvungen" att ha någonting. Gick och öppnade skåpet och kollade efter någonting jag var sugen på. Tog upp en chokladkaka (digistive, som är min favorit), luktade. La tillbaka den, stängde skåpet och tog och gjorde mig en god banan och avokadosmoothie istället. Så det var nära, riktigt nära idag. ;)
Är fortfarande ute och går var-varrannan dag. Igår gick jag nästan en mil. Kan säga att musiken jag har i mobilen behövs bytas ut nu. Låtarna är ganska tjatiga ;)
Nu ikväll när Nela äntligen somnat så gick jag min vanliga runda på 6 km, som tar ca 53 minuter, när jag kom hem så tog jag fram hopprepet och började hoppa lite. Summer kollade på mig väldigt konstigt, och säger "Hah, kan DU hoppa hopprep mamma?" - Ja, tänka sig. Mamma kan! ;)

Nu ska jag snart hoppa i säng. Jag hoppas Nela sover hela natten nu och att febern är bättre i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar