tisdag 12 mars 2013

Ni kommer med solsken till mig



Idag har jag och flickorna haft en heldag med Nina och Noelle på Väla. Det har varit jättemysigt och barnen skötte sig galant. Ja, dom små låg ju mestadels och sov i sina vagnar.. men Summer var på bra humör och klagade inte alls mycket. Annars är hon inte så glad över att gå runt i affärer, men idag gick det. Allt har varit lätt och smidigt, och jag har varit omringad av personer som betyder mycket.
Dagar som denna vill jag ha fler av.


I morgon är det lång dag för Summer på dagis, eftersom det är första dagen för mig att gå på "möte". Det är väldigt många blandade känslor just nu. Är glad, nervös, lättad och tacksam. Men tror jag är mest förväntansfull faktiskt. Ska bli spännande att gå dit i morgon och jag tror jag kommer känna lättnad när jag kliver ut därifrån igen.

"Tillåndet jag befunnit mig i är hemligt. Folk kan bli skrämda. De kan inte hantera det. De drar sig undan. Jag vet, för jag har provat. Psykisk ohälsa är smutsigt. Konstigt. Något som drabbar stackare. Och det drabbar framförallt inte en kvinna som fött barn. Moderslycka ska det vara. Inget annat."


Sen på torsdag är det äntligen dax för BVC igen med Nela. Har inte varit där på nästan 1½ månad. Hon är ju stor nu min lilla tjej. Ska bli kul att se hur mycket hon väger och hur lång hon är.


Gillar att ha saker att göra, då mår jag bäst!

1 kommentar:

  1. Det var så mysigt att träffa er igen. Kan inte fatta att det gått så länge sen sist ! :O

    SvaraRadera