fredag 24 maj 2013

25.

I måndags fyllde jag 25. 25 år. Herreguud. Inte länge sen jag fyllde 18 och var på krogen partajade näst intill varje helg. 7 år senare har jag hus, en underbar sambo och två underbara barn. Tänk vad tiden springer iväg. Helt galet.
Gjorde inte ngt speciellt alls på min 25årsdag. Kan väl säga att jag är en aning besviken hur dagen blev, men men. Antar att det är så när man blir äldre.

Nela började med medicineringen i tisdags. Hon har inte haft några som helt biverkningar ännnu, vilket är jätteskönt. Eller.. hon vaknar ju mkt på natten. Upp mot 4 ggr, men det gjorde hon innan medicinen med. Ska ta upp det med BVC på måndag när vi ska dit. Grejjen är att hon vill äta varje gång med, och somna vid bröstet varje gång. Sjukt jobbigt och det tar så mkt på min energi. Även om jag ligger och ammar och vi bådar somnar (under amningen), så blir ändå sömnen störd.
Provade att ge henne lite lite välling idag för att se om hon så småningom kan sova bättre på det. Men hon gillade inte den alls. Får se om jag provar ge henne lite varje dag, om jag ska ge henne ersättning, eller om jag helt enkelt väntar tills på måndag ochfrågar på BVC. Ersättning känns egentligen inte som ett alternativ då hon inte fått det innan och det känns bara dumt att börja med.
Nela gillar att ta medicinen än så länge, så det är inga problem att ge henne den. Får se hur det blir sen när vi ökar dosen. Hoppas det går lika smidigt och att hon inte reagerar på det heller.

Summer har varit en ängel dessa dagarna. Hon lekte hur snällt som helst när vi var på sjukhuset hela dagen. Lekte med leksakerna där, ritade, kollade på fiskarna och åt glass. När vi skulle gå frågade hon när vi skulle dit igen. Haha. Jag som trodde det skulle bli långtråkigt för henne där :P
Kollade i kalendern häromdagen, hon har bara 6 dagisdagar kvar tills det är sommarlov. 6 dagar!

Nela blir 5 månader på söndag, nästa månad blir hon ett halvår. Om ett halvår börjar hon på dagis, och hon kanske går själv. Nästa år börjar Summer skolan.

Sa jag att tiden bara springer iväg?



satt häromdagen och åt äpple med Nela i knät och kännde hur hon tog tag i min hand och började dra äpplet emot sig och började suga. Hon är inte rädd för att smaka nya saker ;) 

Summer: "Mamma, ta kort på mig i min nya snygga jacka. Cheeeeeese"!

2 kommentarer: