tisdag 28 maj 2013

Supermum

Fast jag knappt sovit någonting på flera nätter så har jag haft en väldigt aktiv dag idag. Lämnade Summer på dagis och under tiden sov Nela i vagnen. Påbörjade kalopsen som vi skulle ha nu ikväll, och sen vaknade Nela igen. Vi mös lite ute i solen innan vi gick in och fortsatte med middagen. När kalopsen kokade så passade vi på att äta mellanmål och städa lite. Nela provade rivet äpple idag. Även det var populärt. :)

Sen var det dax att hämta Summer. Nela sov på vägen ner, men vaknade på hemvägen. Trodde hon skulle somna om, men nej då.
När jag och flickorna kom hem började vi baka kanelbullar. När dom stod på jäsning kom två kompisar till Summer hit. 4 barn + bullbak var en liten utmaning, men det gick. Bullarna blev godkända och barnen hade kul, det är det som är det viktigaste. :)
Trodde Nela skulle sova innan hon får sin kvällsgröt vid 18, men nej. Hon höll sig vaken från kl 14 till kl 19 då hon somnade i min famn i soffan. Fick tyvärr väcka henne vid 19.30 för att hon skulle ha sin medicin. Men hon somnade på en gång sen igen. Efter bara 3h sömn på dagen så är det inte konstigt att hon är trött. Nu håller jag tummarna på att jag får sova hela natten. Eller, vakna och amma en gång kan jag gå med på. :)

I morgon ska vi in till sjukhuset igen för att öka dosen på Nelas medicin. Än så länge märker vi ingen skillnad, men det har ju bara gått en vecka så :)


Mina flickor tidigare idag:



1 kommentar: